Jdi na obsah Jdi na menu
 


I. a II. seriálová soutěž NS v Netolicích

No konečně. Vzhledem k tomu, že soutěže proběhly už před 14 dny (úplně přesně 23. – 25. května 2008), je docela ostuda, že článeček píši až v červnu. :-) Holt čas nezbýval… Takže na pátek jsme měli s Martinem dovolenou a ve čtvrtek odpoledne po práci jsme vyrazili směr Netolice. Za klub jsme jeli jen my dva a Martin říkal, že tam nikdy nebyl, o sobě ani nemluvím. Na klíně mapu a plán trasy z internetu a v pohodě jsem nahrazovala GPSku.

Trefili jsme, ale vzhledem k výstavbě kruhového objezdu v Plané nad Lužnicí jsme dorazili až v půl 9 večer, klíče od vymrzlé chatičky nám předal Karel Filip a stihli jsme ještě i prezentaci.Pak jsme se rychle přivítali se známými a mazali zatopit, naštěstí se malý prostor ohřál během hodiny docela obstojně, takže se i dobře spalo. Druhý den se slavnostně zahajovalo kolem půl 10 ráno, proslov drželi snad všichni přítomní, pak jsme odkráčeli na startoviště. Terén hodně poznamenaly předchozí vydatné deště, před startovištěm 2 byla dvě pořádná jezera a příchod tvořila jen úzka cestička mezi křovím - to jsme za těch pár dní asi pěkně olámali, jak jsme tu vodu obcházeli. :-)

Dopoledne patřilo 1. startoviště F2 kategoriím a 2. startoviště F4 - A juniorům, nás dvou se týkalo hlavně bodování Bobra a Piper, které mělo proběhnout ale až odpoledne po 15:50 a já jela odpoledne s Aresem F4-A 1. a 2. jízdu. Hezky se to tak potkalo, že Martin byl s loděma na bodování přesně, když jsem jezdila, pozorovala mně jen paní Holanová. Když jsem Arese spustila na hladinu, naklonil se k jednomu boku a já zpanikařila. První co jsem udělala, bylo, že jsem vevnitř zpřeházela závaží, ale moc to nepomohlo. Pak už jsem musela jet, tak jsem byla pěkně vyklepaná a nervózní, abych aspoň dojela, ale kupodivu první jízdu jsem měla za 100! Moje první stovka v životě a zrovna za takových podmínek :-) Druhou jízdu už jsem ale nezvládala, nahoře jsem jednou neprojela a už se mi s tou „křivou“ lodí nepovedlo ani zacouvat na poslední brance. Dok jsem kupodivu měla vždycky v pohodě. Běžela jsem pak za Martinem, ten rozesmátý a šťastný z té 100 a já na nervy z křivé lodě. Problém se vyřešil záhy – byla dána obráceně baterka, jenže já neznalec… Výsledky bodování jsme zjistili vlastně až druhý den, v F4 - B kategorii patřili mezi špičky Karel Filip s Calypso a Ing. Grňa se St. Canute, Bobr dopadl dobře, bodově na tom byl stejně s dalšími dvěmi loděmi, Piper měla druhé nejhorší body. Způsob bodování mi je sice jasný, ale stejně nad ním kroutím hlavou. Ale budiž, holt budu muset jezdit jako pánbůh, abych se umístila.:-)

V sobotu už jezdil i Martin s Bobrem, F4-B lodě jezdily už od 7:45, bylo nás v kategorii 8, ale na startovišti nás bylo jen 7, Ivana Tomášková si nechala jen obodovat loď. Mně se jelo kupodivu výborně – výsledky 98, 98 a 100 (první stovka s Piper) mluví za vše. Martinovi to šlo hůř, řekla bych, že psychika pracovala, nevím, zajel 93,88 a 95. Já pak jela ještě třetí jízdu s Aresem a to už u toho byl i Martin. Loď už sice na hladině seděla rovně, ale zas dělala jiné psí kusy – hrkalo to v ní, chvilkami to vypadalo, že brzy „umře“ a nikam nedojede a kormidlo fungovalo na heslo… no 90 bodů byl luxusní výsledek (s časem 6:57, zneklidnila jsem tím i rozhodčí), ale moje nervy odtekly někam do Podroužku…Jakmile se dojezdilo, začali jsme zkoušet, čím to může být, vyměnili jsme v Aresovi postupně snad všechno, ale jízdní vlastnosti se nelepšily…až jsem profackovala vysílačku (Vráťa Emler šel kolem a poznamenal, že to může být vysílačkou) a hle, loď poslouchala jak hodinky! Odpoledne patřilo hlavně F2 - A a i prvním jízdám 2. seriálové soutěže a my už jsme nejezdili, takže Martin se pustil do kuchání Arese a přehazování krystalů ve vysílačkách a protože jsme z toho byli oba trochu na nervy, odklidila jsem se na jarmark do Netolic. Společnost jsme si dělali nakonec s panem Čejkou a panem Cerhou z brandýského klubu, sluníčko připalovalo, hezky jsme se prošli a po cestě zpět do kempu i usnuli v křesílkách u vody. My s Martinem pak šli večer ještě testovat Arese, už byl v pohodě. Večer se pak konalo vyhlášení výsledků první seriálové soutěže a zároveň jsme gratulovali panu Navrátilovi k jeho 75. narozeninám. Všichni jsme přispěli na dar, který mu pak předával Karel Filip. My pak ještě poseděli s Holanovými nad čajem a jiným pitím a já docela pospíchala do postele, protože mně v neděli čekal budíček na F4-A dost brzo (na můj vkus), jezdilo se už od 7:00. Martin stejně vstával se mnou. Ares celkem poslouchal, první jízda opět za 100, a pak už jsem se nějaké té chybě nevyhnula, ale i tak jsem spokojená, 2. jízda 94 a 3. jsem zvrzala obě vrcholové branky a za 88, ta se stejně teda škrtala. Já pak chtěla jít na oběd, hezky jsem si objednala pivo a jídlo...a přiřítil se Martin, že jezdíme dřív, abychom mohli jet dřív domů. Jídlo jsem odřekla a s pivem šla k vodě.

Začal docela foukat vítr a na jízdách všech to pak bylo znát. To jsem se ještě snažila to pivo nevypít, abych se pak na jízdy soustředila. Měla jsem výsledky 98, 93 a 91 (poslední dvě už mi hopsala Piper v doku, byl pokaždé za 5) a Martin 84, 84 a 75, tomu se Bobr v doku vyloženě točil vždycky za 10 bodů a řekla bych, že Martin už byl pak na třetí jízdu spíš rezignovaný a víceméně ji vzdal. Po doježdění se výsledky vyhlašovaly už kolem 14:00, v F4-B byla první tři místa beze změn i oproti minulé soutěži (pan Grňa, pan Filip a pan Nývlt), v F4-A jen drobné změny. Zatleskali jsme si, rozloučili se a odjeli. Dojmy máme smíšené… Martin teda byl vyloženě rozladěný, že do Netolic už nejede, mně se tam celkem líbilo, ale nějak jsem se nemohla zbavit dojmu, že mezi těmi modeláři panuje něco jako elitářství, že existují skupiny, které těm ostatním dávají trochu najevo, že jsou něco víc. Uvidíme po Jinolicích, jaké budou dojmy, loňské Jinonice si nemohu vynachválit, byly hrozně příjemné i co do celkové atmosféry. A veřejné soutěže jsou také o něčem jiném. Holt vše sleduji ještě z odstupu, jsem nováček…ale všechno dělají lidé, i atmosféru. Výsledky KLoM Barrakuda: 1. soutěž F4-A sen. Marcela Pischnothová 17. místo (21 závodníků) F4-B sen. Marcela Pischnothová 4. místo Martin Karpatský 5. místo (8 závodníků) 2. soutěž F4-A sen. Marcela Pischnothová 12. místo (22 závodníků) F4-B sen. Marcela Pischnothová 5. místo Martin Karpatský 7. místo (7 závodníků)

Autoři: Martin karpatský, Marcela Pischnothová